Shockwave

Weg met de pijn

Iedereen die al enige maanden pijn of bewegingsklachten heeft en geen baat heeft gehad bij rust, medicatie of fysiotherapie, komt in aanmerking voor Shockwave therapie.

Gemiddeld tachtig procent van de patiënten heeft na slechts enkele behandelingen duidelijk minder of zelfs helemaal geen pijn of beperkingen meer. Dat maakt Shockwave geschikt voor sporters en mensen met chronische klachten. Denk daarbij aan verkalkingen in het algemeen, klachten aan schouder en scheenbeen, slijmbeursontstekingen, tennis- en golfelleboog of blessures aan knie, lies en achillespees. Ook bij hielspoor, voetproblemen, langzaam of niet-helende fracturen, afgestorven bot, stressfacturen en pijn aan bindweefsel of spieren kan Shockwave resultaat geven.

Wat is shockwave?

Shockwave is een energieoverdracht die microtraumata veroorzaakt in het te behandelen lichaamsdeel. Door de energieoverdracht zet het lichaam een helend proces in gang. Dit alles gaat zonder injectie of operatie en heeft geen blijvende bijwerkingen. Meestal zijn drie tot zeven behandelingen voldoende.

Aangetoonde effecten

• Shockwave verhoogt de doorbloeding en nieuwgroei van bloedvaten, waardoor een verbeter herstel in het aangedane weefstel optreedt
  • De geluidsgolven ‘tikken’ verharde bindweefselstrengen, verklevingen en verkalkingen los. Daarna kan het lichaam deze afvoeren.
  • De schokgolven veranderen het chemisch milieu in triggerpoints (pijnpunten), waardoor eventuele verhardingen oplossen. In de omgeving van de pijnpunten vormen natuurlijke pijnstillers (endorfine).

Het Jordens Fysio Medisch Centrum heeft zelfs de beschikking over 2 manieren van shockwave. De gebruikelijke Radiale Shockwave en de diepe Gefocusseerde Shockwave. De laatste gaat gepaard met een echografisch onderzoek om goed de behandelende locatie te bepalen. De energie die vrijkomt is ook vele malen hoger, dus een goed bepaling van de plek om te behandelen is wel erg fijn!

Direct een afspraak maken? Bel 0180-398929