Het fundament van de praktijk

Fysiotherapie, dat is waar Jordens Fysio Medisch Centrum tien jaar geleden mee begon. Nog altijd is dit het fundament van de praktijk.

De fysiotherapeut kan uitkomst bieden wanneer u pijn aan spieren, pezen, banden en gewrichten ervaart, wanneer er zwelling is van gewrichten of sprake is van krachtsvermindering, bewegingsbeperking en stijfheid. Ook bij evenwichtsstoornissen, ademhalingsproblemen en vermoeidheidsverschijnselen kunt u baat hebben bij fysiotherapie. De therapeut kijkt naar de klacht zelf, maar ook waar deze ontstaat en of er andere lichamelijke problemen zijn die toe te schrijven zijn aan de klacht.

Hoe en wanneer?

U kunt zonder verwijzing van de huisarts terecht bij onze praktijk. In het eerste consult vindt een screening plaats, waarbij de therapeut kijkt of fysiotherapie de klachten kan verhelpen. Zo ja, dan volgt er een intake en onderzoek met bijbehorend behandelplan.

Voor welke klachten is fysiotherapie geschikt?

Veel klachten in het houdings- en bewegingsapparaat kunnen door de fysiotherapeut positief worden beïnvloed. Daarbij kunt u denken aan:

• pijn aan spieren, pezen, banden en gewrichten
  • zwelling van gewrichten
  • krachtsvermindering
  • bewegingsbeperking
  • stijfheid
  • problemen met bewegen
  • evenwichtsstoornissen
  • ademhalingsproblemen
  • vermoeidheidsverschijnselen of conditievermindering a.g.v. een andere onderliggende aandoening

Of fysiotherapie ook uw klacht kan verhelpen, moet blijken tijdens de screening en/of de intake en onderzoek maar is tevens afhankelijk van uw eigen inzet.

Direct een afspraak maken? Bel 0180-398929