Andullatie matras

Andullatie Therapie

Andullatie Therapie is een therapie, die is gebaseerd op variërende frequenties van trillingen, gecombineerd met warmte van infrarode straling, waardoor diverse pijnklachten van spieren en skelet kunnen verminderen. Inmiddels is gebleken, dat de therapie in geval van langdurige, chronische aandoeningen bij 84% van de patiënten tot een vermindering of verzachting van de pijnklachten leidde.

Voor welke klachten is Andullatie Therapie bedoeld?

De programma’s van het Andullatie Matras zijn in de eerste plaats afgestemd op algeheel welbevinden en verlichting van spanning en pijnklachten. Daarnaast is door wetenschappelijk onderzoek inmiddels vast komen te staan, dat de therapie een gunstig effect heeft bij:

◾Chronische (lage) rugpijn
◾Botontkalking
◾Pijnlijke gewrichten
◾Pijnlijke en/of zwakke spieren
◾Overspanning van de spieren
◾Neurologische aandoeningen
◾Sportprestaties
◾Menopauze

Dat de warmte en trillingen nog een tijd in het lichaam nawerken en uiteindelijk ook een positieve werking hebben op andere aandoeningen (zoals bijvoorbeeld artrose, reuma, migraine, hernia, fibromyalgie, diabetes, CVS) is al wel bij een aantal patiënten gebleken, maar nog niet voldoende onderzocht. Niettemin, zou het voor patiënten van deze ziekten misschien wel eens de moeite waard kunnen zijn om de therapie toch eens te proberen